lördag 4 januari 2014

Nytt åt nytt liv.

God fortsättning alla vänner.
Nytt år och nytt liv innebär att jag numera är en HEN. Efter att matte varit uppmärksam på mitt välmående beslutade hon att ta blodprov efter sista löpet. Det visade sig att jag hade lågt blodvärde och hög snabbsänkta. Veckan efter togs ett ultraljud på min livmoder och äggstockar, det visade sig att livmodern hade vätska i sig och detta kan  ligga latent och sedan utan förvarning bli en inflammation. Nytt blodprov togs efter en vecka och då hade blodvädret stabiliserats men snabbsänkan höjts. Matte vågade inte vänta utan bokade tid för sterilisering. Så hela jul och nyårshelgen har jag fått gå med en strut. Schysst nä inte direkt.
Är man duktig när stygnen tas bort får man massor av godis av Matte
Matte, husse och lillmattarna har varit så snälla till mig under tiden och de är jätteglada att jag nu vill leka med mina leksaker och lyssnar på dem när de kallar.
Idag kom bästisen Bruno på besök och vi (bägge nytvättade) rastade av varandra i trädgården. Så nu orkar jag inget mer !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar