fredag 8 mars 2013

På stan med matte och husse.

Idag blev det en ny sorts miljöträning. Genom Slottsparken gick vi tre upp till stan medan små mattarna tränade. Gud vad mycket det var att titta och lukta på. Både jag och matte fick vänta utanför medan husse gick in och värmde sig i olika hus. Min omtänksamma matte hittade en jättefön på marken där vi värmde oss. Det fanns några snälla människor som lät oss komma in i butikerna så vi fick värma oss. Matte och husse provsmakade kaffe och jag fick bli klappad av de anställda. Utanför var det konstigt, det satt två män utomhus och spelade musik, dem tyckte jag INTE om !!!! I en hushållsbutik hade de hundgodis bakom disken så där ska vi gå dit fler gånger. De tipsade matte att lära sig av Östermalms damerna i Stockholm, de tar med sina hundar ÖVERALLT !! På väg tillbaka såg vi människor som demonstrerade. Genom parken ville jag jaga fåglarna men då blev matte arg på mig igen men hon förstår inte hur kul det är.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar